چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حجت الاسلام والمسلمین حسین بستان با تاکید بر لزوم حمایت های معنوی و مادی از پژوهشگران، گفت: برگزاری کرسی های نظریه پردازی و راه اندازی انجمن های علمی حوزه امید بخش است.

مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه که به مناسبت هفته پژوهش انجام شد، با اشاره به لزوم توجه بیشتر به پژوهش در حوزه های علمیه، اظهار داشت: امور پژوهشی در حوزه باید با نوآوری به سمت تولید نظریه حرکت کند؛ البته بخش هایی از حوزه در این زمینه فعال شده اند و بسترسازی های لازم فراهم شده است.

وی ادامه داد: برگزاری کرسی های نظریه پردازی و راه اندازی انجمن های علمی حوزه امید بخش است، اما هنوز در عرصه نظریه پردازی آن چنان که می بایست فعالیت شود، کار نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین بستان در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت های معنوی و مادی از پژوهشگران، اظهار داشت: پشتیبانی از پژوهشگران در حد انتظار نیست و تعدادی از پژوهشگران که در کتاب سال برگزیده می شوند، حمایت می شوند.

مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به پژوهش در حوزه عملیه تاکید و عنوان کرد: آموزش رکن اول پژوهش است و طلاب باید مراحل آموزشی را بگذرانند تا به پژوهش برسند، اما باید تاکید کرد که نباید حوزه علمیه صرفا به آموزش بپردازد، بلکه باید به مساله پژوهش پررنگ تر توجه شود.

وی افزود: اغلب در امور پژوهشی جنبه های فردی حاکم است تا گروهی؛ به طور مثال فردی که مستعد است به امرپژوهش می پردازد و به سمت پژوهش سوق داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بستان یادآور شد: باید با برنامه ریزی صحیح و ارائه آموزش های لازم به طلاب، آنان را به فعالیت های پژوهشی تشویق و ترغیب کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha